ПОЛІТИКА
ДЕРЖАВНОГО УНІВЕРСИТЕТУ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ ТЕХНОЛОГІЙ І ЗВ’ЯЗКУ У СФЕРІ ЯКОСТІ
Головним і стратегічним напрямком діяльності колективу Державного університету інтелектуальних технологій і зв’язку є забезпечення стійкого розвитку Університету, інтегрованого у світовий освітньо-науковий простір.
Політика Університету в сфері якості спрямована на забезпечення стійкого розвитку Університету на засадах якісної освітньої та наукової діяльності з метою забезпечення здобуття систематизованих знань, умінь і практичних навичок, стимулювання досліджень та інновацій, підготовка кваліфікованих, національно- та соціально-свідомих фахівців, спроможних до саморозвитку та навчання впродовж життя.
Політика Університету в сфері якості є інструментом реалізації місії, візії та стратегічних цілей і реалізується в рамках загальної інституційної культури забезпечення якості вищої світи; базується на основних принципах «Стандартів й рекомендацій щодо забезпечення якості у Європейському просторі вищої освіти ESG, 2015» та ДСТУ ISO 9001:2015, які орієнтовані на задоволення запитів зацікавлених сторін за умови забезпечення безперервного циклу управління та вдосконалення всіх освітніх та наукових процесів.
МІСІЯ
Державний університет інтелектуальних технологій і зв’язку є закладом вищої освіти, який бере участь у забезпеченні суспільного та економічного розвитку України через формування людського капіталу, задоволені потреб громадян і держави в якісній освіті шляхом підготовки високоосвічених, національно свідомих, висококваліфікованих фахівців для практичної і наукової діяльності здатних задовольняти особисті духовні і матеріальні потреби, а також потреби суспільства у забезпеченні сталого інноваційного розвитку, надання високоякісних освітніх послуг і реалізацію інноваційних наукових досліджень відповідно до сучасних потреб економіки та вимог зацікавлених сторін, поширення наукових знань.
ВІЗІЯ
Реалізації проектів і програм розвитку, розкриття освітнього та дослідницького потенціалу його діяльності, максимальне наближення основних характеристик Університету до світового рівня і створення передумов для входження до провідних і престижних університетів світу за визнаними університетськими рейтингами.
ГОЛОВНА МЕТА
Надання якісної багаторівневої освіти, підготовка конкурентоспроможних фахівців, наукових та науково-педагогічних кадрів, трансфер нових знань та новітніх технологій, розроблення інноваційної продукції світового рівня, упровадження у практику результатів наукових досліджень, технічних, технологічних та проектно-конструкторських розробок, входження до провідних науково-освітніх центрів світу, забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти, їхньої відповідності національним ліцензійним умовам надання освітніх послуг, європейським і міжнародним освітнім стандартам.
Формування політики в сфері якості:
- відповідає призначеності й середовищу організації та підтримує її стратегічний напрямок;
- надає основу для встановлення цілей у сфері якості;
- містить зобов’язання задовольняти вимоги до якості освітньої діяльності та якості освітнього процесу;
- містить системний підхід до удосконалення системи управління якістю.
СТРАТЕГІЧНІ НАПРЯМИ:
- Постійний розвиток та вдосконалення освітніх послуг і наукової діяльності. Систематичний аналіз вимог і очікувань усіх зацікавлених сторін та їхнього задоволення послугами, які надає Університет;
- Забезпечення ефективної та результативної співпраці з усіма зацікавленими сторонами у процесі формування і реалізації освітніх програм та здійснення наукової діяльності;
- Забезпечення ефективного та неперервного удосконалення системи внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти;
- Забезпечення розуміння працівниками політики та цілей в сфері якості, а також їхньої ролі в досягненні необхідного рівня виконуваних робіт і послуг, регулярне навчання та підвищення компетентності працівників;
- Інтернаціоналізація освітньої та наукової діяльності, входження в міжнародний освітній та науковий простір;
- Постійне впровадження передового досвіду освітньої та наукової діяльності, оновлення освітньо-наукової матеріально-технічної бази;
- Створення в Університеті сприятливих умов для розвитку творчої співпраці науково-педагогічних працівників та студентів;
- Забезпечення прозорого процесу інформування про діяльність Університету усіх зацікавлених сторін;
- Впровадження самоконтролю та самоаналізу на всіх рівнях діяльності Університету.
Політика Університету в сфері якості (щодо забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти) є складовою його стратегічного менеджменту. Політика є публічною та відкритою для всіх учасників освітнього процесу, а також інших зацікавлених сторін. Політика реалізується через внутрішні процеси забезпечення якості із залученням усіх структурних підрозділів Університету та учасників освітнього процесу.
В Університеті систему забезпечення якості визначає «Положення про систему внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти ДУІТЗ»
Політика Університету щодо забезпечення якості є публічною і складає частину стратегічного менеджменту. Внутрішні стейкхолдери розробляють і втілюють цю політику через відповідні структури і процеси, залучаючи до цього зовнішніх стейкхолдерів.
Керівництво Університету забезпечує розуміння і підтримку всіма працівниками цієї Політики у сфері якості, важливості її ефективної реалізації і несе повну відповідальність за ефективне, результативне функціонування системи внутрішнього забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти.
Система забезпечення якості освітньої дiяльностi та якості вищої освiти в Університеті розроблена відповідно до вимог Закону України «Про вищу освіту» вiд 01.07.2014 р. №1556-VII (стаття 16. Система забезпечення якості вищої освiти) та ґрунтується на принципах, викладених у «Стандартах і рекомендаціях щодо забезпечення якості в Європейському просторі вищої освіти» Європейської асоціації із забезпечення якості вищої освіти.
Система забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти Університету складається із:
- стратегічного плану розвитку Університету;
- системи внутрішнього забезпечення якості;
- системи зовнішнього забезпечення якості.
Система внутрішнього забезпечення якості передбачає розробку внутрішніх стандартів із:
- політики щодо забезпечення якості;
- розроблення і затвердження програм;
- студентоцентрованого навчання, викладання та оцінювання;
- зарахування, досягнення, визнання та атестація студентів;
- викладацького персоналу;
- навчальних ресурсів і підтримки студентів;
- інформаційного менеджменту;
- публічної інформації;
- поточного моніторингу і періодичного перегляду програм;
- ефективної системи запобігання та виявлення академічного плагіату у наукових працях працівників вищих навчальних закладів і здобувачів вищої освіти;
- циклічного зовнішнього забезпечення якості.
Система зовнішнього забезпечення якості складається із:
- стандартів вищої освіти для кожного рівня вищої освіти в межах кожної спеціальності відповідно до Національної рамки кваліфікацій;
- ліцензійних умов провадження освітньої діяльності закладів освіти;
- акредитаційних вимог проведення освітньої діяльності закладів освіти;
- вимог державної атестації щодо набутих компетентностей випускників;
- стандартів співпраці з роботодавцями щодо забезпечення конкурентоспроможного рівня підготовки фахівців;
- світового та національного рейтингового оцінювання діяльності Університету.
При формуванні політики Університету щодо забезпечення якості освітньої діяльності і якості вищої освіти враховані принципи:
- відповідності європейським стандартам і рекомендаціям з якості вищої освіти (ESG-2015);
- відповідності національним стандартам вищої освіти;
- автономії вищого навчального закладу, як відповідального за забезпечення якості освітньої діяльності та якості вищої освіти;
- системного та процесного підходу до управління якістю на всіх стадіях освітнього процесу.